– Imre, mi késztetett a konstrukció és koncepció továbbfejlesztésére, megváltoztatására?
– 1983-84-ben már belsőépítő iparművészként dolgoztam, de rengeteg munkám feküdt a hajóépítésben ahhoz, hogy veszni hagyjam. Mivel a Sudár Komfort túlzottan „individuális” volt, kevesek ízlését és vitorlázási igényeit elégítette ki, csábított barátaim elképzelése, hogy építsünk egy modernebb, sportosabb balatoni változatot is, melyet érdemes sorozatban gyártani. A megoldás kézenfekvő volt. A Komfort héját körülbelül 25 centiméterrel alacsonyabbra vágtuk, tükrét előredöntöttük és nem hátra, ezenkívül építettünk hozzá egy szép vonalú, sportos fedélzetet. A hajó Sudár III. néven futott, később Numero Uno névre keresztelték, szépen felújítva ma is ékessége a tihanyi MÁK kikötőnek. Bombasiker volt! 1985-ben, az első évben tizennégy hajó épült az akkoriban divatos önépítős konstrukcióban. Ekkor vált a Sudár típusnévvé, Sudár Sportként bejegyezve. A Sudár Sport 1988-ban már önálló osztályban versenyzett, mivel sok olyan versenyző választotta „levezetésnek” a típust, aki már „kiöregedett” a kishajós osztályokból. Csillag Kati, Pfe- ningberger, Galgóczi és mások. Érdekesség, hogy sok „örök sudaras” az első szériából jutott hajóhoz, így Koncz Péter, Szenczi Ottó, Bárdossy Szabolcs és Nagy Tibor is. A megalakult osztályon látszott, hogy a hajó ki fog kerülni az önépítés kereteiből. Még egy érdekesség: a Sudár nemcsak a hajózásra, hanem a hajóépítésre is nagy hatással volt hazánkban. Dobó (Navalia), Soponyai (Nautic) és Sulkovszky (Enter) is önépítős Sudárral „zúgott bele” a szakmába.
(tovább…)